1911Forum banner
Status
Not open for further replies.

Een hond op de schietbaan?!

4.6K views 110 replies 48 participants last post by  apipeguy  
#1 ·
Gisteren waren mijn dochter en ik 's ochtends vroeg op onze lokale schietbaan. Ik ga graag dan, omdat het niet druk is en heel ontspannen.
We hadden een paar uur geschoten toen er een man van ergens in de 50 binnenkwam. Hij was helemaal uitgerust. Kogelwerende vesten, gevechtsriem, holster, magazijnen en een mes aan de riem...en een hond!
De hond had een bril en een soort helm-gehoorbescherming op. De man tilde hem op de tafel bij zijn baan en begon te schieten.
Na een tijdje pakten we onze spullen in om weg te gaan en hij ook, dus mijn dochter begon een gesprek met hem en hij viel haar aan! Schreeuwde tegen haar dat ze hem met rust moest laten en zich met haar eigen zaken moest bemoeien!
Ik heb zoiets nog nooit gezien in mijn 50 jaar schietervaring! Wat is jouw mening hierover?

#14 ·
Sounds like a LARPer. I just avoid interacting with them, if they were reasonable and polite people they wouldn’t be LARPing at a public range.
Echt waar. Vermijd contact, verlaat de directe omgeving.
Als hij iemand ziet die op zijn ex of zijn moeder lijkt, komt het niet goed.

#10 ·
Raar, ja, maar het is niet nodig om je als een paardenkont te gedragen.

Mijn vrienden die op fazantenjacht gaan, brachten hun jonge hond mee naar de (buiten)schietbaan, om haar geleidelijk aan geweerschoten te laten wennen.
Lijkt gewerkt te hebben.

View attachment 770471
Ze zijn nu doof.

Save
#6 ·
Jaren geleden had ik een vriend die zijn hond meenam naar onze MG-schietpartijen. Ze zat rustig achter de schietpunten, lawaai stoorde haar helemaal niet. Zoals gewoonlijk overleed ze een paar jaar later, we misten haar allemaal. Heb ergens een foto die ik misschien plaats als ik hem kan vinden…

#24 ·
Wat is een LARP’er?

Sam
LARP is een acroniem voor “Live Action Role-Play”. Het wordt gebruikt om activiteiten te beschrijven waarbij in het echte leven wordt geacteerd of gedaan alsof. Historische re-enactments en Cowboy Action shooting zijn vormen van LARPen, net als het verkleden voor het Renaissance festival. Het grootste probleem met LARPen is niet LARPen zelf, maar de gekken die te diep in hun karakter kruipen en zich moeilijk gedragen tegenover normale mensen zoals de OP en zijn dochter.

#100 ·
Niet de plek om je hond mee naartoe te nemen - we hebben mensen gehad die hier op onze kleine schietbaan verschenen en hun honden loslieten alsof het een hondenpark was. Denk dat het een goede manier is om een ongeluk te veroorzaken!
Ja. Toen ik deze thread zag, dacht ik dat het over dierenmishandeling zou gaan. Ik heb mijn hond wel eens meegenomen naar de schietbaan, maar laat hem dan in de auto op een goede afstand van de schietlijn, om de stress en mogelijke gehoorbeschadiging te minimaliseren.

Ik ben verrast en beschaamd over de reactie van de man; de schietbaan is geen plek voor korte lontjes; extreme etiquette en vriendelijkheid zouden de regel moeten zijn.

Save
#15 ·
Wat betreft het meenemen van honden naar een schietbaan, is dat meestal geen goed idee. Afgezien van het lawaai hebben ze geen begrip van de regels van de schietbaan en kunnen ze tussen jou en de doelen door rennen.

Save
#18 ·
Gisteren waren mijn dochter en ik 's ochtends vroeg op onze lokale schietbaan. Ik ga er graag heen, want het is er niet druk en heel ontspannen.
We hadden een paar uur geschoten toen er een man van ergens in de vijftig binnenkwam. Hij was helemaal uitgerust. Kogelwerende vesten, gevechtsriem, holster, magazijnen en een mes aan de riem...en een hond!

De hond had een bril en een soort helm-gehoorbescherming op. De man tilde hem op de tafel bij zijn baan en begon te schieten.

Na een tijdje pakten we onze spullen in om te vertrekken en hij ook, dus mijn dochter begon een gesprek met hem en hij maakte haar af! Hij schreeuwde tegen haar dat ze hem met rust moest laten en zich met haar eigen zaken moest bemoeien!

Zoiets heb ik in mijn 50 jaar schieten nog nooit gezien! Wat is jouw mening hierover?
Ik weet niet wat ik je moet vertellen, maar ga geen gesprek aan met iemand die een hond meeneemt naar de schietbaan, tenzij het een hulphond is.
Domme mensen nemen overal honden mee, de lokale Pulix moest borden plaatsen met de tekst dat er geen honden zijn toegestaan, behalve hulphonden voor gehandicapten.

#19 ·
JMO, en ik probeer dit te begrijpen… waarom wilde uw dochter een gesprek aanknopen met deze overduidelijke rare snuiter? Hoe oud is ze? Interacteert ze regelmatig met vreemden? Mijn bezorgdheid gaat uit naar haar en hoe ze zich dagelijks gedraagt… in de omgang met anderen. Ik zeg niet dat ze iets verkeerd heeft gedaan… maar ik ben gewoon bezorgd om haar veiligheid.

#20 ·
Gisteren waren mijn dochter en ik 's ochtends vroeg op onze lokale schietbaan. Ik ga er graag heen, want het is er niet druk en erg ontspannen.
We hadden een paar uur geschoten toen er een man van ergens in de vijftig binnenkwam. Hij was helemaal uitgerust. Kogelwerende vesten, gevechtsriem, holster, magazijnen en een mes aan de riem...en een hond!

De hond had een bril en een soort helmgehoorbescherming op. De man tilde hem op de tafel bij zijn baan en begon te schieten.

Na een tijdje pakten we onze spullen in om weg te gaan en hij ook, dus mijn dochter begon een gesprek met hem en hij maakte haar af! Schreeuwde tegen haar dat ze hem met rust moest laten en zich met haar eigen zaken moest bemoeien!

Zoiets heb ik in mijn 50 jaar schieten nog nooit gezien! Wat is uw mening hierover?
Waarschijnlijk een broodnodige emotionele steunhond.

#22 ·
Waarschijnlijk een hoognodige emotionele steunhond.
Het aantal mensen met emotionele problemen neemt toe, het probleem met hondenmensen wordt alleen maar erger. Je kunt niet eens meer een ontspannen wandeling maken zonder meerdere mensen met loslopende honden tegen te komen. De wet stelt dat deze onder controle van de eigenaar moeten zijn, wat in veel gevallen niet het geval is, vooral als er een eekhoorn, een andere hond, een kat,... opduikt. Helaas zijn er domme mensen die het niet erg vinden als een vreemde hond aan hun kruis ruikt. Ze glimlachen naar Billy en aaien de betrokken hond.

#21 ·
Ze is 47 en vriendelijk. We waren met anderen op de schietbaan op bezoek en hadden een leuke tijd. Alles wat ze zei was: "Je hebt een schattige hond, wat is zijn naam?" Niets echt buitengewoons, gewoon een informeel gesprek.
Ze komt graag met me schieten vanwege de vriendelijke sfeer. Ze woont ongeveer een half uur bij me vandaan en schiet alleen op een schietbaan. Ze is de enige vrouw op haar schietbaan als ze gaat, dus ze geniet ervan om met mijn vrienden te kletsen.
Ik begrijp uw zorgen en waardeer het.

#30 ·
Die man klinkt voor mij als een totale gek. Ik zou waarschijnlijk zijn vertrokken als de beschreven man op mijn schietbaan was verschenen.

Save
#35 ·
Iedereen beweert tegenwoordig PTSS te hebben en beweert dat hun dier een hulphond of een emotionele steunhond is. Ik vraag ze waar ze gediend hebben (Vietnam, Irak, Afghanistan) en ik krijg een boze blik en nooit een antwoord!
Er zijn hulphonden voor PTSS. Over het algemeen zal de hond een plek betreden om de stemming in het pand te "controleren". Als alles in orde is, rent de hond terug naar zijn baasje en geeft hij het sein veilig.

Emotionele steunhonden hebben niet dezelfde bescherming als een hulphond. Emotionele steunhonden zijn nog steeds "huisdieren" en kunnen worden geweerd.

Er zijn twee vragen die je kunt stellen over hulphonden. 1) Is dit een hulphond? 2) Waar is het dier voor getraind? De tweede vraag brengt ze meestal in de war en dan gaan ze weg. Als het een echte hulphond was, zou de eigenaar dat antwoord direct paraat hebben.

Oh.. Alleen honden en minipaarden komen in aanmerking als hulphond. Alle anderen hoeven niet te solliciteren.

#38 ·
Dat was mijn punt, de hond heeft waarschijnlijk een legitiemere behoefte aan een service dan de meeste mensen. Ik zie honden in de supermarkt en ons lokale restaurant. Ik heb een nichtje dat beweert PTSS te hebben, omdat haar ex tegen haar schreeuwde - ik denk dat het een grap is! Zou het misschien geloven als ze kon zeggen dat ze wekenlang in Khe Sanh onder vuur heeft gelegen, of door Fallujah heeft gevochten, en ik ken jongens die beide hebben gedaan en niets claimen.

#39 ·
Dat was mijn punt, de hond heeft waarschijnlijk een legitiemere behoefte aan een service dan de meeste mensen die ik zie die honden meenemen naar de supermarkt en ons lokale restaurant. Ik heb een nichtje dat beweert PTSS te hebben, omdat haar ex tegen haar schreeuwde - ik denk dat het een grap is! Zou er misschien in geloven als ze kon zeggen dat ze wekenlang in Khe Sanh onder vuur heeft gelegen, of door Fallujah heeft gevochten, en ik ken jongens die beide hebben gedaan en niets beweren.
Ik denk dat de servicehond te veel is gebruikt... d.w.z. "emotionele ondersteuning" dieren. Onlangs heeft de supermarkt waar ik winkel, een verbod ingesteld op de zogenaamde emotionele steunbegeleiders in de winkel. Ze moeten nu legitiem bewijs hebben... zoals blindheid, mobiliteitsproblemen etc. Genoeg is genoeg. Luchtvaartmaatschappijen hebben hetzelfde gedaan.

#42 ·
Ik had een paar jaar geleden een vriend die altijd zijn gele labrador meenam naar de buitensportbaan. Hij was ongeveer 80 jaar oud en zijn gele labrador was een geweldige hond die overal met hem mee naartoe ging. Hij begon zijn dag op de sportbaan door met zijn hond een lange wandeling te maken door de open gebieden van de sportbaan, nooit aan de lijn en er was geen behoefte aan. Toen hij begon te schieten, zou zijn hond vrolijk door de open gebieden dwalen en naar de schietlijn komen als hij wat aandacht van zijn baasje nodig had en ik genoot van de vele keren dat hij naar me toe kwam. Hij kwam nooit in schietgebieden. Mijn vriend is een paar jaar geleden overleden en ik heb me altijd afgevraagd wat er met zijn hond is gebeurd. Ik ben er zeker van dat hij zich erg verloren voelde zonder zijn goede vriend, want ik miste het ook om hem te zien en te bezoeken.

#43 ·
Dat is deel van het probleem. Dit is een wapenwinkel/schietbaan die eigendom is van een groot bedrijf en wordt gerund door mensen in hun midden twintig. Ik beschouw ze als kinderen. Een jonge dame die daar werkt, vertelde me dat ze maar $11 per uur verdient. Ik betwijfel of ze emotioneel in staat zijn om een situatie aan te kunnen die zou escaleren naar een serieuzere situatie. Helaas neem ik mijn 14-jarige kleinzoon daar ook mee naartoe om te schieten. Ik ben niet echt blij met de manier waarop het gerund wordt, maar het is een ultramoderne faciliteit, dus ik ben verbaasd dat ze geen professioneler personeel gebruiken.

#44 ·
In mijn club met meer dan 700 leden kost de aansprakelijkheidsverzekering meer dan $13000 per jaar en niemand wordt betaald behalve de secretaris. Ik herinner me dat een man op zichzelf bleef en stil was. Het bleek dat hij een verpleegkundige was in een ziekenhuis en zijn extra geld uitgaf aan skydiven. Daarom reed hij in een olie-verbrandende Suburban zonder airco en was hij niet getrouwd.

#45 ·
Die clown zou NIET in mijn club komen!!! :mad:

Mijn Husky vergezelde me op vele plinking-wandelingen en -jachten toen ik jong was. Maar als ik een krachtig centerfire-geweer zou meenemen, zou ik hem zeggen: BLIJF, en dat zou hij doen!

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.