1911Forum banner

Lichtgewicht overheidsmodel

1 reading
5.7K views 28 replies 22 participants last post by  Whit  
#1 ·
Het lijkt erop dat er een paar productieruns zijn geweest van het Lightweight Government Model in 45. Weet iemand wanneer ze zijn geproduceerd en in welke hoeveelheden?

Is de LW Government een degelijk CCW-pistool? Bedankt voor uw input.

#2 ·
Ja, ze hebben er een paar van gemaakt, ben er jaren geleden een tegengekomen. Ik heb er sindsdien geen meer gezien. Ik zou het niet erg vinden om er een te bemachtigen. Ik herinner me nog dat Norinco hier nog wapens verscheepte. Ze maakten er een, een 1911 Government model kloon in een lichtgewicht versie die bijna niets woog. Ik wou dat ik ook zo'n exemplaar had gekregen. De laatste jaren ook geen meer gezien.

#4 ·
Ze waren ooit een catalogusartikel en een paar jaar geleden produceerde Colt een paar series met blauwe of tan frames. Ik heb een paar van de Colt LW Government modellen gehad en het waren allebei goede pistolen. Momenteel draag ik een andere LW Government, maar het is een 9mm en geen Colt. Het werkt geweldig voor mij qua grootte en gewicht.

#5 ·
Heb nog nooit een Colt LW Govt.-model gezien, maar heb wel een DW Vigil full size 1911 in 9 mm met een aluminium frame. Helaas stopgezet, maar DW biedt mogelijk nog steeds een LW-pistool aan... Bekijk de website.

#8 ·
Het lijkt erop dat er een paar productieruns zijn geweest van het Lightweight Government Model in 45. Weet iemand wanneer ze zijn geproduceerd en in welke hoeveelheden?

Is de LW Government een fatsoenlijk CCW-pistool? Bedankt voor uw input.
Ja. Ik heb er een die ik een aantal jaren geleden heb gekocht, een Model O XSE met een nikkel/roestvrijstalen afwerking. Het heeft een dubbele duimveiligheid. Ik draag hem vaak. Sterker nog, ik had hem een paar weken geleden op de schietbaan. Je moet er vaker mee schieten dan met de normale 1911 om te wennen aan de hardere terugslag. Hij is zeer controleerbaar en gemakkelijk te dragen.

#10 ·
Het Lightweight Government Model was slechts een van de vele interessante 1911-varianten die Colt uitbracht en vervolgens stopzette voordat iemand zelfs maar de tijd had om te beseffen dat ze beschikbaar waren. Ik heb er ooit een gezien in een wapenwinkel, maar dat was het dan ook. Ik kan me niet eens meer herinneren hoe lang het geleden is.

#12 ·
Dat is een Commander Model. We hebben het over het Lightweight Government Model dat Colt ongeveer een decennium geleden kortstondig aanbood.

#16 ·
Ik herinner me dat ze uitkwamen en er niet zo lang waren... Hoewel geen Colt, maakt Kimber de Night Patrol in 9mm en .45 in verschillende kleurencombinaties.. Heb er drie van gekocht in 9mm en .38 Super lopen toegevoegd.....uitstekende schutters...wegen ongeveer 4 ounces meer dan een Commander.. En ze hebben geen slagpinveiligheid. Slechts ongeveer $700...

#18 ·
Ik zou graag een lichtgewicht GM willen hebben, maar de LW Commander lijkt veel geschikter om te dragen. Ik heb het idee dat gebrek aan verkoop dat idee heeft gedoemd. Ik zou ook graag een LW Commander willen hebben, maar ik heb die jeuk onlangs gekrabd met een Tisas 'Stingray', een LW 'commander' maar dan met een bobtail! Heb hem niet eens uit elkaar gehaald of geolied. Ben er direct mee naar de schietbaan gegaan en heb een doos Aguila Hardball en een paar Hornady HP's verschoten. Geen enkele hapering en het enige wat ik hoefde te doen was een beetje extra korrel in het vizierbeeld plaatsen en ik was het doelwit aan het uitschakelen.

Notitie voor mezelf: Vergeet alsjeblieft niet om de magazijnlader de volgende keer mee te nemen. :(

#23 ·
  • Like
Reactions: 45acp shooter
#24 ·
Het lijkt erop dat niemand productienummers heeft. Ik bezit momenteel een tweekleurige LW Government, titanium blauw frame met blauwe slede. Een aantal jaren geleden had ik een volledig blauwe versie.

Voor mij draagt hij net zo goed als een LW Commander, die slechts 3/4 inch langer is. Zoals anderen al hebben gezegd, zou ik er graag nog een willen hebben.

#29 ·
Bedankt aan iedereen die heeft gereageerd. Mijn voorbeeld heeft een "kobaltblauw" frame met een geblauwde slede. Op het moment dat ik het kocht, was er een volledig blauwe versie beschikbaar, maar tegen een aanzienlijk hogere prijs, dus ik kreeg de tweekleurige versie. Ik ben er blij mee. De Ruger-versie wekt mijn interesse. Enige ervaringen hier?