1911Forum banner

RIA 1911 A1 Roestvrij staal 45 ACP Review

2 reading
18K views 30 replies 14 participants last post by  hillbilly47  
#1 ·
Ik heb zojuist een Rock Island 1911 officer size 45 ACP in roestvrij staal gekocht als cadeau voor mijn oudste kleinzoon. Hier zijn de voor- en nadelen die ik met het pistool heb gevonden. Nadelen eerst. Dit is een CA-conform pistool dat in mijn staat een valtest van 3 voet moet doorstaan. Er was een zware slagpinveer geĂŻnstalleerd om die test te doorstaan. Ik heb de fabrieksveer van de slagpin verwijderd en vervangen door een nieuwe Colt-standaardveer om mogelijke missers te voorkomen die ik heb gezien op andere CA-conforme pistolen in 1911-stijl.

Ik demonteer het pistool voor reiniging en bij het weer in elkaar zetten had ik problemen met het op zijn plaats klikken van de slede-stophendel. Ik moest 20 duizendsten metaal verwijderen van de slede-stopplunjer en deze polijsten, evenals het oppervlak van de slede-stop waar de plunjer contact maakt. Dat verhielp het probleem.

Nu de voordelen. De vergrendeling van de loop is strak, zoals je zou verwachten van een met de hand gemaakte 1911. Geen beweging bij de loopmond of bij de bull barrel-mond. Grote verrassing daarbij.

De passing van de slede op het frame was erg strak, maar soepel in gebruik. Bij het uit elkaar halen kon ik geen gereedschapssporen zien en de framerails en slederails waren zo glad als je zou verwachten als ze met de hand gepolijst waren. Weer een grote verrassing voor een 1911 met een klein budget. De trekkerdruk was 5 pond en scherp en geen hint van bramen en zeer weinig overtravel.
Image
Image
Image

Na het bekijken van de bovenstaande items, had ik het gevoel dat deze 1911 van officierformaat nauwkeuriger zal zijn dan andere 1911's die veel meer kosten. Dit pistool kostte $ 639,00 exclusief belastingen en FFL-kosten. Een uitstapje naar de schietbaan bewees dat ik gelijk had. De 5-schots target is Winchester hardball en de 7-schots target is mijn herladen met 185 gr. Golden Sabre kogels. De targets werden uit de hand afgevuurd met barricade-ondersteuning op tien yards. Ik zou dit pistool graag in een Ransom-rest op 25 yards willen plaatsen om te zien wat het kan.

Als je een 1911 van officierformaat wilt met een loop van 3,5 inch voor verborgen dragen, kijk dan niet over de Rock Island Armory 1911 heen. Het is een pistool dat presteert in een klasse die meer dan twee keer zoveel kost. Heeft ook zeer goede vizieren die zowel voor als achter verstelbaar zijn voor windvang.

#5 · (Edited)
Dat is echt mooi. Ik wist niet dat RIA/Armscor zelfs roestvrijstalen 1911's maakte.
Dat is de Baby, ik heb de Government-maat in .45 en 9mm met de 10mm in backorder. Ik ben niet van plan ze af te vuren; ik heb gewoon een fetisj voor roestvrij staal.

#6 ·
CharlieHorse, door ze niet te ontslaan, mis je veel plezier op de schietbaan. Ik heb net een full size, 5 inch, RIA roestvrijstalen 1911 gekocht en ik vond dezelfde goede kwaliteit. Strakke loopvergrendeling en passing van slede op frame. Geen gereedschapssporen op de rails. Beweging heen en weer zo soepel als boter. Ik zal hem over een paar dagen meenemen naar de schietbaan en ik verwacht er ook goede groepen mee, net als bij het Officer-model hierboven. Bij het testen van de voeding zou het pistool lege 45 hulzen voeden en kameren. Zou een zeer betrouwbaar pistool moeten zijn voor defensiewerk.
Ik zou deze twee pistolen vergelijken met Colts die eind jaren 60 werden gemaakt, toen Colt een goede reputatie had voor kwaliteitsvakmanschap. In de jaren 70 nam het vakmanschap van Colt een duik nadat het werd overgenomen door een groot, divers bedrijf dat begon met het nemen van snelkoppelingen om de winstmarge te vergroten. Nu wacht ik tot Colt-diehards tegen me gaan schreeuwen. Ik heb nog steeds een serie 70 1911 Colt in mijn wapenkluis waar ik graag mee schiet.
Mijn Colt National Match is naar mijn kleinzoon gegaan, aangezien hij de wetshandhaving ingaat. Ik vertrouwde op dat pistool om mijn leven te redden gedurende vele jaren terwijl ik als LEO werkte en bij één gelegenheid redde het mijn leven toen ik het gebruikte om een gezochte crimineel op 97 meter neer te halen die de fout maakte om een geweer op mij te richten.
Ik

#19 ·
CharlieHorse, door ze niet te ontslaan, mis je veel plezier op de schietbaan. Ik heb net een full-size, 5 inch, RIA roestvrijstalen 1911 gekocht en ik vond dezelfde goede kwaliteit constructie erop. Strakke loopvergrendeling en passing van de slede op het frame. Geen gereedschapssporen op de rails. Soepele heen en weer beweging als boter. Ik neem hem over een paar dagen mee naar de schietbaan en ik verwacht ook goede groepen, net als bij het Officer-model hierboven. Bij het testen van de voeding zou het pistool lege 45 hulzen voeden en kameren. Moet een zeer betrouwbaar pistool zijn voor defensiewerk.
Ik zou deze twee pistolen vergelijken met Colts die eind jaren 60 werden gemaakt, toen Colt een goede reputatie had voor kwaliteitsvakmanschap. In de jaren 70 nam het vakmanschap van Colt een duikvlucht nadat het werd overgenomen door een groot, divers bedrijf dat begon met het nemen van snelkoppelingen om de winstmarge te vergroten. Nu wacht ik tot Colt-diehards tegen me gaan schreeuwen. Ik heb nog steeds een serie 70 1911 colt in mijn wapenkluis die ik graag gebruik.
Mijn Colt National Match is naar mijn kleinzoon gegaan, aangezien hij de wetshandhaving ingaat. Ik vertrouwde op dat pistool om mijn leven te redden gedurende vele jaren terwijl ik als LEO werkte en bij één gelegenheid redde het mijn leven toen ik het gebruikte om een gezochte crimineel op 97 meter neer te halen die de fout had gemaakt om een geweer op mij te richten.
ge
Ik heb een originele Colt Officer van de eerste 1.000 in productie. Ik heb hem veel gedragen, maar heb het aantal schoten opzettelijk laag gehouden omdat ik het pistool geweldig vind en het nooit kan vervangen. Ik heb er nog nooit herlaadpatronen in afgevuurd, maar Plus P altijd. Ik schat het aantal schoten op tussen de 2.000 en 2.500. Ik geniet er ook van met kogelmunitie. Hij is in alle opzichten perfect geweest, ondanks wat sommigen misschien zeggen. Ik heb er nog veel meer in vele kalibers om gaten in papier te schieten of kleine gongs omver te gooien.

Bedankt voor de recensie, ik heb misschien een schutter nodig en deze ziet er goed uit. Je krijgt waar je voor betaalt, was waar toen we Ford Pinto's kochten, maar dat is al heel lang niet meer van toepassing op de 1911 die nu overal wordt gemaakt. De RIA was de weg, nu maken anderen zoals Tisas fijne pistolen, in feite gebruikt Springfield Armory het Tisas-frame voor hun pistolen, en velen uit Turkije en andere plaatsen vormen het grootste deel van de handvuurwapens die in de VS worden "geassembleerd". Niet veel bedrijven hebben de expertise van Armscor of Taylors of anderen in de RIA-familie.

Twee jaar geleden kocht ik er een van de Taylors gemaakt door Armscor en kon niet meer tevreden zijn. De mijne is 10 mm en is ook in alle opzichten perfect geweest. Vijf merken munitie en 2 herlaadbeurten en geen enkele storing of uitval. Dus als je zegt dat je pistool van dat bedrijf perfect is, heb ik geen zorgen over die uitspraak. Dat is een mooi uitziend zakpistool, misschien moet ik er een van hebben. Ik noem de Officers een zakpistool omdat ik het graag in de achterzak steek, geen holster nodig, en boodschappen doe. Die passen ook opmerkelijk goed in een kleine riemgleuf.

Bedankt voor het plaatsen van die recensie. Goed gedaan.

#9 ·
Niet mijn pistool. CA. Dept. of Justice vereist dat de pistoolfabrikant een model van het pistool indient en ze zullen het laten vallen van 3 voet op een zeer hard oppervlak om te zien of het de primer zal ontsteken. Als het slaagt, kan de fabrikant dat model pistool in CA verkopen.
Zoiets had ik al bedacht, maar aangezien het Californië is, wie weet wat ze hebben bedacht. Ik ben opgegroeid in LA County en ben 30 jaar geleden vertrokken. Vorig jaar ben ik met mijn kinderen naar Disneyland geweest en mijn maag draaide zich om en ik vroeg me af: “wat de H-E-Double toothpicks doe ik hier weer?”, de hele tijd. Na de middelbare school ging ik in het leger en verhuisde ik naar Idaho nadat ik eruit ging; had een veel beter leven in Idaho en hier in Alaska - blij dat mijn kinderen niet hoeven op te groeien waar ik dat deed!

#10 ·
Ik heb net hetzelfde besteld. Ik kan niet wachten om het te krijgen. Een man op een ander forum is al begonnen met het aanpassen van de zijne en lijkt het ook erg leuk te vinden. Ziet er in het begin best goed uit. De kleine aanpassingen van de OP en de extra observaties maken me nog enthousiaster.

#11 ·
Ik heb net hetzelfde besteld. Ik kan niet wachten om het te krijgen. Een man op een ander forum is al begonnen met het aanpassen van de zijne en lijkt het ook erg leuk te vinden. Ziet er in het begin best goed uit. De kleine aanpassingen van de OP en de extra observaties hebben me nog meer enthousiast gemaakt.
Ik zou geĂŻnteresseerd zijn om dat bouwproject te volgen dat je noemde als het nog ergens anders beschikbaar is. Ik heb onlangs een van deze ROCK SC ECS Stainless (51868) nieuwe units mee naar huis genomen en ben behoorlijk onder de indruk van de pasvorm van het glijframe, de ultra-soepele cycling en de trekker... over het algemeen is het geweldig. Ik heb nog niet de kans gehad om ermee op de schietbaan papier te prikken... Ik ben ook op zoek naar een hoogwaardige vervanging van de terugslagveer om op voorraad te hebben die een levensduur heeft van meer dan 500 patronen. Ik weet dat ze er zijn.

Bedankt en proost!

#18 ·
De missers waar ik het over had, gebeuren met een ander door CA goedgekeurd vuurwapen in 9 mm. Dat pistool had een lichtgewicht titanium slagpin en een zware slagpinveer. De slagpin en veer werden vervangen door een standaard slagpin en veer en geen missers meer in enkele honderden patronen. Door een zware slagpinveer te plaatsen, heeft meer windingen, over een standaard, beperkt de afstandsafstand van de slagpin en resulteert in lichte slagen op de primer die soms kunnen resulteren in een misser. Op de Rock Island 1911 gebruikten ze een standaard stalen slagpin, geen lichtgewicht titanium slagpin zoals Springfield Armory gebruikt. RA heeft net de slagpinveer versterkt tot het punt dat deze de CA-valtest zou doorstaan. Ik ben niet bezorgd over het afvuren van het pistool als het valt, want het vereist een val van ongeveer een meter op een zeer harde ondergrond en moet eerst met de loop neerkomen om af te vuren. Een misser in een verdedigingsincident is voor mij meer een zorg.

#23 ·
U heeft gelijk over CA. die kosten eist om het wapen te testen. Als u naar de meeste wetten kijkt die de afgelopen 5-7 jaar in CA. zijn aangenomen, is er een vergoeding verbonden aan de wet, omdat CA. hun geld wil en het geweldig vindt om wapenbezitters voor dat geld aan te pakken. We hebben 11% belasting op wapens en munitie. We kunnen een wapen niet langer doorgeven aan een kind of kleinkind zonder via een dealer te gaan en een vergoeding aan de staat te betalen. Als je naar CA. verhuist, wie zou zo dom zijn en wapens de staat binnenbrengen. Je moet ze registreren en CA. hun kosten betalen.

#24 ·
Ik ben al mijn wapens kwijtgeraakt bij een vreselijk bootongeluk. Ik maak een lijst met vervangend speelgoed om te kopen als ik de Sunshine State verlaat en dat pistool staat nu op mijn lijst. Het is prachtig.

#28 ·
Ik heb zojuist een Rock Island 1911 officer size 45 ACP in roestvrij staal gekocht als cadeau voor mijn oudste kleinzoon. Hier zijn de voor- en nadelen die ik met het pistool heb gevonden. Nadelen eerst. Dit is een CA-conform pistool dat een valtest van 3 voet in mijn staat moet doorstaan. Het had een zware slagpenveer geĂŻnstalleerd om die test te doorstaan. Ik verwijderde de fabrieksveer van de slagpen en verving deze door een nieuwe Colt-standaardveer om mogelijke missers te voorkomen die ik heb gezien op andere CA-conforme pistolen in 1911-stijl.
Ik demonteer het pistool voor reiniging en bij het weer in elkaar zetten had ik problemen met het vastklikken van de slede-stophendel. Ik moest 20 duizendsten metaal van de slede-stopplunjer verwijderen en deze en het oppervlak van de slede-stop waar de plunjer contact maakt, polijsten. Dat verhielp het probleem.
Nu de voordelen. De vergrendeling van de loop is strak zoals je zou verwachten van een met de hand gemonteerde 1911. Geen beweging bij de loopkap of bij de bull barrel-monding. Grote verrassing daar.
De passing van de slede op het frame was erg strak, maar soepel in gebruik. Bij het uit elkaar halen kon ik geen gereedschapssporen zien en de framerails en slederails waren zo glad als je zou verwachten als ze met de hand gepolijst zouden zijn. Weer een grote verrassing voor een 1911 met een klein budget. De trekkerdruk was 5 pond en scherp en geen hint van bramen en heel weinig overtravel. View attachment 695546 View attachment 695546 View attachment 695547
Na het bekijken van de bovenstaande items, had ik het gevoel dat deze 1911 van officierformaat nauwkeurig zal zijn ten opzichte van andere 1911's die veel meer kosten. Dit pistool kostte $ 639,00 vóór belastingen en FFL-kosten. Een trip naar de schietbaan bewees dat ik gelijk had. De 5-schots target is Winchester hardball en de 7-schots target is mijn herlaadbeurten met 185 gr. Golden Sabre kogels. De targets werden uit de hand afgevuurd met barricade-ondersteuning op tien yards. Ik zou dit pistool graag in een Ransom-steun op 25 yards willen krijgen om te zien wat het kan.
Als je een 1911 van officierformaat met een loop van 3,5 inch wilt voor verborgen dragen, kijk dan niet over de Rock Island Armory 1911 heen. Het is een pistool dat presteert in een klasse die meer dan twee keer de hoeveelheid geld kost. Heeft ook zeer goede vizieren die zowel voor als achter verstelbaar zijn voor windvang.
Net vandaag gekocht. Dezelfde zal hier dinsdag zijn

#29 ·
Ik heb net een Rock Island 1911 officer size 45 ACP in roestvrij staal gekocht als cadeau voor mijn oudste kleinzoon. Hier zijn de voor- en nadelen die ik met het pistool heb gevonden. Nadelen eerst. Dit is een CA-conform pistool dat een valtest van 3 voet in mijn staat moet doorstaan. Het had een zware slagpenveer geĂŻnstalleerd om die test te doorstaan. Ik verwijderde de fabrieksveer van de slagpen en verving deze door een nieuwe Colt-standaardveer om mogelijke missers te voorkomen die ik heb gezien op andere CA-conforme 1911-stijl pistolen.
Ik demonteer het pistool voor reiniging en bij het opnieuw monteren had ik problemen met het vastklikken van de slede-stophendel. Ik moest 20 duizendsten metaal verwijderen van de slede-stopplunjer en deze en het oppervlak van de slede-stop waar de plunjer contact maakt, polijsten. Dat verhielp het probleem.
Nu de voordelen. De loopvergrendeling is strak zoals je zou verwachten van een handgemaakte 1911. Geen beweging bij de loopmond of bij de bull barrel-mond. Grote verrassing daar.
De passing van de slede op het frame was erg strak, maar soepel in gebruik. Bij het demonteren kon ik geen gereedschapssporen zien en de framerails en slederails waren zo glad als je zou verwachten als ze met de hand gepolijst waren. Weer een grote verrassing voor een 1911 met een klein budget. De trekkerdruk was 5 pond en scherp en geen hint van bramen en heel weinig overtravel. View attachment 695546 View attachment 695546 View attachment 695547
Na het bekijken van de bovenstaande items, voelde ik dat deze officer size 1911 een nauwkeurige zal zijn ten opzichte van andere 1911's die veel meer kosten. Dit pistool kostte $639,00 exclusief belastingen en FFL-kosten. Een trip naar de schietbaan bewees me gelijk. Het 5-schots doel is Winchester hardball en het 7-schots doel zijn mijn herlaadbeurten met 185 gr. Golden Sabre kogels. De doelen werden uit de hand afgevuurd met barricade-ondersteuning op tien yards. Ik zou dit pistool graag in een Ransom-steun op 25 yards willen plaatsen om te zien wat het kan.
Als je een officer size 1911 wilt met een 3,5 inch loop voor verborgen dragen, kijk dan niet over de Rock Island Armory 1911 heen. Het is een pistool dat presteert in een klasse die meer dan twee keer zoveel kost. Heeft ook zeer goede vizieren die zowel voor als achter verstelbaar zijn voor windvang.
Ik heb er net zelf een gekocht. Heb je al een IWB- of OWB-holster gevonden die je er leuk voor vindt?