1911Forum banner

Welke OWB lederen holster heb ik nodig?

2.9K views 41 replies 28 participants last post by  docplinker  
#1 ·
Ik heb net een nieuwe Garrison 1911 met 5-inch loop .45 ACP in SS gekregen. Ik heb net mijn tweede nieuw online gekochte OWB-holster teruggestuurd. Duimriemen kwamen niet overeen omdat de riem te kort was. Erger nog, bij het trekken van het pistool uit het holster in de gespannen en vergrendelde positie, schuurde / haakte de veiligheid op het holster en bewoog de veiligheid naar de vuurpositie. Niet goed. Veel fabrikanten stellen dat hun holsters passen bij mijn merk en model. Dat doen ze niet.

Als je hetzelfde pistool hebt als ik net heb gekocht en ook een OWB leren holster hebt gekocht dat naar behoren functioneert, zou je me dan de merk- en modelnummer willen vertellen?

Ik ben rechtshandig. Ik geef de voorkeur aan een riemlus OWB leren holster met volledige diepte, maar een die een centimeter van de loop onderaan uitsteekt, is OK. Het kan met of zonder duimriem zijn. Niet geĂŻnteresseerd in polyethyleen of vergrendelende LEO-holsters. Uw advies wordt zeer gewaardeerd.

Attachments

#3 ·
Benieuwd of dit voor jou zou kunnen werken:

#13 ·
#7 ·
#8 ·
Dat is een deel van de reden waarom ik niet van verlengde duimveiligheid houd! Ik heb er een paar gezien met een dik stuk leer op de duimlip genaaid om te voorkomen dat deze eraf wordt geduwd.

Ik gebruik al eeuwenlang 2 Bianchi 1911 holsters. Een 7L en een 19L 'pancake'. Ik gebruik de 19L ook voor mijn Commanders met een stuk schuim met gesloten cellen om het lengteverschil op te vangen. De duimriem past strak tegen de achterkant van de slede met de hamer gespannen.

Zag een paar mooie holsters op een wapenshow en de duimriem was te lang voor C&L. Ik noemde het tegen de maker en zijn antwoord was: "Het gaat over de hamer als deze naar beneden is, ik raad niet aan om gespannen en vergrendeld te dragen!"

#9 ·
Ik heb een full size Ed Brown 1911 en kocht hun OWB leren holster. Het was niet goedkoop, maar het is van fantastische kwaliteit en ik vind het zo leuk dat ik meer zou hebben betaald. Geen van de problemen die je hebt, bestaan ermee. Mijn pistool zit er heel veilig in en het trekt en herbergt als boter. Ik heb een Milt Sparks Criterion IWB en de Ed Brown is net zo goed van kwaliteit. Ze hebben ze hoogstwaarschijnlijk op voorraad en zouden ze meteen verzenden.

#11 ·
Volgens de foto van de OP staat de hamer naar beneden. Ik vermoed dat de duimbeveiliging zou passen met de hamer terug.

Ook, bij het losmaken van de duimbeveiliging, zou uw duim de binnenste lip, de vrouwelijke kant van de drukknop, moeten raken en naar beneden moeten gaan naar de duimveiligheid. Uw duim moet op de duimveiligheid zitten, deze niet losmaken, maar hem gewoon vinden, en het leren lipje mag geen contact kunnen maken met de duimveiligheid, omdat uw duim tijdens het trekken op de duimveiligheid zou zitten.

#19 ·
Volgens de foto van de OP staat de hamer naar beneden. Ik vermoed dat de duimbeugel zou passen met de hamer terug.

Ook, bij het losmaken van de duimbeugel, zou je duim de binnenste lip moeten raken, de vrouwelijke kant van de drukknop, en naar beneden moeten duwen naar de duimveiligheid. Je duim moet op de duimveiligheid zitten, niet om deze los te maken, maar om deze te vinden, en het leren lipje zou geen contact moeten kunnen maken met de duimveiligheid, omdat je duim op de duimveiligheid zou zitten tijdens het trekken.

#16 ·
Ik heb een Galco FLETCH voor mijn 1911's. Gebruik het voornamelijk op de schietbaan.

#17 ·
Riemen horen niet op een 1911 holster die je gaat dragen. Hamer omlaag op een lege kamer met een grote militaire flap is niet de hot setup. Er zijn een heleboel geweldige buitenholsters beschikbaar. De betere kwaliteit (duurder) werkt meestal prima met de verlengde veiligheid. We hebben ook allemaal een doos vol holsters die niet helemaal goed uitpakten. Wright Bros, Mitch Rosen zijn een paar middelgrote prijzen. Er is hier een forum over holsters. Als je de riem moet hebben, is de reden dat hij te kort is, zodat je hem nat kunt maken en kunt uitrekken om hem correct op je hamer te passen. Ze kunnen vrij kort zijn en toch goed passen.

#20 ·
Vergeef me alvast als ik ongeduldig lijk.

Ik wil graag een paar onjuiste gedachten vooraf aanpakken.

1) Er is geen holster voor een Garrison-model 1911.

Binnen redelijke grenzen hebben alle 5 inch 1911's dezelfde afmetingen. Dus elke 5 inch 1911 holster van goede kwaliteit past.

2) Meestal is een duimbreukholster ontworpen om voor de gespannen hamer te wikkelen. Niet achter de niet-gespannen hamer.

Als je je hamer spant, zul je zien dat je retentiestriemen in feite prima zullen reiken en vastklikken.

Het ontwerp is om het pistool in het holster te houden en te voorkomen dat de hamer op de slagpin valt. Een redundantie, maar dat is het ontwerp.

3) Soms wordt er een groef in het leer gezet die de veiligheid naar beneden activeert. Om dit te voorkomen, zet je het pistool niet met de hamer naar beneden en de veiligheid uitgeschakeld in het holster. Zet geen nieuwe lagere groef voor de veiligheid. Alleen gespannen en vergrendeld holsteren. Het holster zal inlopen en een correcte groef zal worden ingesteld voor je ingeschakelde veiligheid.

Als je dit liever niet doet, prima. Maar er is niets mis met de retentiestrap van het afgebeelde holster.

Duimbreukholsters zijn net zo goed als alle andere als ze correct worden gebruikt.

#42 ·
Enige gedachten over de niveaus van plichtsgetrouwheid, zoals een Safariland ALS voor open draag van een 1911? Geen fan van Blackhawk Serpa. Weet niet of de ALs van leer is.
Safariland ALS is een geweldige holster. Het wapen is ZEER veilig, maar kan snel getrokken worden. Het opnieuw insteken gaat ook erg snel. Het vergrendelingssysteem is, denk ik, robuuster dan de Blackhawk Serpa, en velen geloven dat het veiliger is. Het zou een topkeuze zijn voor open draag.

#22 ·
Ik heb net een nieuwe Garrison 1911 5-inch loop .45 ACP in SS gekregen. Ik heb net mijn tweede nieuw online gekochte OWB-holster teruggestuurd. Duimriemen kwamen niet overeen omdat de riem te kort was. Erger nog, bij het trekken van het pistool uit het holster in de gespannen en vergrendelde positie, schuurde/haakte de veiligheid op het holster en bewoog de veiligheid naar de vuurpositie. Niet goed. Veel fabrikanten stellen dat hun holsters passen bij mijn merk en model. Dat doen ze niet.

Als je hetzelfde pistool hebt als ik net heb gekocht en ook een OWB leren holster hebt gekocht dat naar behoren functioneert, wil je me dan de merk- en modelnummer vertellen?

Ik ben rechtshandig. Ik geef de voorkeur aan een riemlus OWB leren holster met volledige diepte, maar een die een inch van de loop onderaan uitsteekt, is OK. Het kan met of zonder duimriem zijn. Niet geĂŻnteresseerd in polyethyleen of vergrendelende LEO-holsters. Uw advies wordt zeer gewaardeerd.
Bekijk dan Jason Winnie J111 holsters, ik heb er een paar van, en als ik OWB draag, gebruik ik ze boven alle andere. Link: Jason Winnie Lederwaren

#26 · (Edited)
Ik heb een Tauris Standard heup holster met retentieband. Zeer goede kwaliteit en duurt meestal maar ongeveer twee weken. Zoals ontvangen, moest de riem iets worden uitgerekt om de drukknopen in conditie 1 te laten vastklikken. Gewoon draaien en trekken om de riem te verlengen.

Image
Image

#27 ·
Ik gebruik al zo'n 35 jaar dezelfde Bianchi Askins Avenger holster voor een Ransall A111 (kopie van een 1911A1) of een Colt 1911A1XSE. Ik gebruikte hem toen ik in burgerdienst was en ook buiten dienst. Gepensioneerd nu en ik gebruik hem nog steeds, ook al heb ik kopieën van Nelson's ontwerp van andere op maat gemaakte holsterfabrikanten. Dat is Bianchi's versie van de oude stijl die volgens mij voor het eerst door Bruce Nelson werd gemaakt. Het is een OWB, open bovenkant, hoge stijging, rechte val; bedekt de trekkerbeugel maar niet de veiligheid. Nog steeds vrij strak na al die jaren. Als je online zoekt, vind je er waarschijnlijk een paar die een Askins Avenger of een andere naam of modelnummer heten en verschillende graden van kanteling of helling vertonen. Dat is niet het originele ontwerp.

#30 ·
Ik gebruik al ongeveer 35 jaar dezelfde Bianchi Askins Avenger holster voor een Ransall A111 (kopie van een 1911A1) of een Colt 1911A1XSE. Ik gebruikte hem toen ik in burgerdienst was en buiten dienst. Nu ben ik met pensioen en gebruik hem nog steeds, hoewel ik kopieën heb van Nelson's ontwerp van andere op maat gemaakte holsterfabrikanten. Dat is Bianchi's versie van de oude stijl die volgens mij voor het eerst werd gemaakt door Bruce Nelson. Het is een OWB, open bovenkant, hoge taille, rechte val; bedekt de trekkerbeugel maar niet de veiligheid. Nog steeds behoorlijk strak na al die jaren. Als je online zoekt, vind je er waarschijnlijk een paar die een Askins Avenger of een andere naam of modelnummer worden genoemd en verschillende graden van kanteling of helling vertonen. Dat is niet het originele ontwerp.
Icepick15:

Bedankt voor de input. Ik heb veel lange wapens, pistolen en revolvers gehad, maar wilde altijd een .45 en nu heb ik er een. Ik dacht aan "klein van de rug" of "cross draw" buiten de tailleband. Neigt naar cross draw. In uw ervaring. Zijn er nadelen aan beide posities? Zie bijlage.

Ik ben niet het Rambo-type. 71-jarige die probeert met pensioen te gaan als civiel ingenieur. Ik draag niet elke dag, alleen als ik denk dat ik dat zou moeten doen, gezien waar ik die dag of tijd naartoe ga. Ik denk dat het brein van een individu hun grootste wapen is. Ik concentreer me op het buitenhouden van mezelf uit potentieel slechte situaties.

Er zijn veel goedkope holsters te vinden. Ik geloof dat je over het algemeen krijgt waar je voor betaalt. Veel van de betere holsters liggen ten noorden van $150. Ik denk dat het het leer is dat het verschil maakt. De goedkope lijken allemaal erg dik te zijn als ze aan elkaar worden gestikt. De eerste die ik terugstuurde, was het individuele leren stuk 3/16 inch dik. Aan elkaar genaaid 7/16 inch dik. Dat is veel leer. Het is niet nodig om te reageren, tenzij je dat wilt. Nogmaals bedankt.
Greg

Attachments

#33 ·
Ik raad een Avenger-type holster aan, omdat de meeste broeken riemlussen hebben die te kort uit elkaar staan om de meeste holsters te laten passen zonder een riemlus over te slaan.
Over de riemlussen spannen.

Bijna al mijn broeken hebben een riemlus rond 3:30 uur. Een typische pancake overbrugt die riemlus perfect, vooral omdat de lussen op de pancake zo smal zijn.

Een rechte drop #1 Professional (55BN of Avenger type) met de brede tunnellus overbrugt ook die 3:30 lussen op mijn broek voor 3:00 uur dragen, maar de brede tunnellus op een schuine #1 Professional is een beetje moeilijk met een 3:30 riemlus.

#31 · (Edited)
Als je opties wilt, biedt de Galco Phoenix zowel strongside als crossdraw (rijden, tractor, maaier) in dezelfde hoogwaardige leren holster. Kan het dragen op de kleine rug niet aanbevelen. Zie bericht #14. Garrison 5" 1911 in een Galco Phoenix, zie nummers op de foto op de achterkant. PHX212 Geen probleem met het dragen van C&L met ontkoppeling van de duimveiligheid door riem bij het trekken.

#34 ·
Onlangs gebruiken we echter de nieuwe Thunderclap van Galco met onze CCO's. Ook deze is eenvoudig en veilig en overbrugt indien nodig een riemlus. Moest na ongeveer 6-9 maanden gebruik een spanschroef toevoegen, maar we houden van iets meer dan te weinig retentie.