1911Forum banner

Wat is er zo speciaal aan de 44 Special?

2.7K views 62 replies 33 participants last post by  Mike0251  
#1 ·
Ik hoor veel mensen praten over de 44 Special en ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is? Een 44 magnum zal alles doen wat de special kan en meer. Er was een tijd dat ik echt een bulldog pug wilde hebben, maar er nooit een te koop vond. Uiteindelijk had ik een Charter Arms Target Bulldog die vrijwel anticlimactisch was. Hij ligt ergens in mijn kluis begraven, ik heb hem al jaren niet meer gezien, maar ik weet zeker dat hij erin zit.

#20 ·
Grote boring, lage terugslag en toch effectieve verdedigingskogel.
Dat is de belangrijkste reden dat ik mijn S&W model 29 .44 Magnum heb verkocht. De terugslag was te overdreven voor mij en de .44 Special was gewoon te zwak. Maar, net als Goldilocks, was die .41 magnum de juiste pasvorm. Niet te veel terugslag en niet te zwak. Precies goed.

Image

#3 · (Edited)
Ik hoor veel mensen praten over de 44 Special en ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is?
Een 44 magnum zal alles doen wat de special zal doen en meer. Er was een tijd dat ik echt een bulldog mopshond wilde, maar er nooit een te koop vond. Ik eindigde met een Charter Arms Target Bulldog die vrij anticlimactisch was. Hij ligt ergens in mijn kluis begraven, ik heb hem al jaren niet meer gezien, maar ik weet zeker dat hij erin zit.
De .44 Magnum zal alles doen wat de .44 Special doet, maar de laatste zal 80-90% ervan doen met meer beheersbare terugslag en, wanneer in een speciaal gebouwd pistool, kan het ook wat lichter zijn om in het veld te dragen. De realiteit is dat een 240 gr. kogel @ 1.000 fps zeer effectief is met de meeste dingen. En net als een .38 Special kan de .44 over een zeer breed bereik worden geladen, van mild tot heet, terwijl het nog steeds in het 'beheersbare bereik' voor de meeste mensen ligt. Skeeter wist wat er aan de hand was.

#5 · (Edited)
Ik hoor veel mensen praten over de 44 Special en ik vraag me af wat de aantrekkingskracht is?
Een 44 magnum zal alles doen wat de special kan en meer. Er was een tijd dat ik echt een bulldog pug wilde, maar er nooit een te koop vond. Ik eindigde met een Charter Arms Target Bulldog die vrij anticlimactisch was. Hij ligt ergens in mijn kluis begraven, ik heb hem al jaren niet meer gezien, maar ik weet zeker dat hij erin zit.
Ik had een geblauwde Taurus 44 Special met een loop van 3 inch en verstelbare vizieren. Verving de houten grepen door rubberen wrap-arounds, en het maakte een heel mooi veldrevolver, en met 5 schoten was hij ongeveer zo groot als een K-frame Smith. Ik denk dat ik hem in mijn Model 15 Smith & Wesson holster droeg; er zijn veel momenten geweest dat ik wou dat ik die Taurus nog had, maar ik herinner me niet dat de cilinder zo stevig was als een GP100. Ik wou dat iemand een 5-schots zou maken die zware .44 Special hand-loads in het bereik van 1000-1100 fps zou kunnen verdragen!

#6 ·
Mijn Model 29 met .44 Special-ladingen is hypernauwkeurig. Tenzij ik een beer aan het afknallen ben (sorry Boge) heb ik geen behoefte om iets anders dan .44 Specials erin te schieten.

#7 ·
Een 44 magnum zal alles doen wat de special kan en meer. Er was een tijd dat ik echt een bulldog pug wilde, maar er nooit een te koop vond. Ik eindigde met een Charter Arms Target Bulldog die vrij anticlimactisch was. Hij ligt ergens in mijn kluis begraven, ik heb hem al jaren niet meer gezien, maar ik weet zeker dat hij erin zit.
De aantrekkingskracht zijn kleine Charter Arms Bulldog revolvers. De oude glanzend blauwe zijn eigenlijk mooi.

#9 ·
Het is een geweldige, terugslagvriendelijke patroon die goed werkt voor zelfverdediging. Zoals hierboven vermeld, maar het is een goede patroon om mee te schieten.
Misschien moet je dit lezen, Ken:
DE .44 SPECIAL … DE PERFECTE LADING?
DE CHARMANTE .44 SPECIAL
De .44 Special: Een veelzijdige en steeds zeldzamere patroon

#10 ·
Het is een geweldige, weinig terugslag gevende patroon die goed werkt voor zelfverdediging. Zoals hierboven vermeld, maar het is een goede patroon om mee te schieten.
Misschien moet je dit lezen, Ken:
THE .44 SPECIAL … THE PERFECT LOAD?
THE CHARMING .44 SPECIAL
The .44 Special: A Versatile and Increasingly Rare Cartridge
Ja, en de .44 Magnum is zelfs nog veelzijdiger, deels door de beschikbaarheid van .44 Special.

#13 ·
Net als de 45acp. Het levert een grote impact op het doelwit met een bescheiden ontstekingsdruk. Minder schokken en terugslag voor de operator betekent meer controle, wat resulteert in nauwkeuriger vuren. Veel van de wapens die ervoor zijn gekamerd, zijn van uitzonderlijke kwaliteit. Het is gemakkelijk om met de hand te laden, omdat het over het algemeen kleine verschillen in lengte, ladinggewicht, kwaliteit van de huls en tot op zekere hoogte zelfs kogelgewicht vergeeft. Indien binnen redelijke grenzen gehouden, kunnen de wapens zeer lang meegaan zonder overmatige slijtage te vertonen.

#15 · (Edited)
Ik heb een nieuwe Taurus 44 Magnum Tracker. Alles wat ik erin schiet is 44 Specials. Makkelijk te herladen en leuk om mee te schieten. De Taurus is redelijk licht, dus om in het bos te wandelen is hij geweldig.
Realistisch gezien zullen een van mijn 1911's of een van mijn 45 Colt Ubertis hetzelfde doen... qua energie zitten ze allemaal dicht bij elkaar.

#16 ·
De sleutel tot elk handvuurwapen, eigenlijk elk wapen, is dat je de kogel kunt plaatsen waar je hem hebben wilt. De .44 Special doet dat heel goed. Ja, er zijn meer "krachtige" patronen, maar de terugslag die ze produceren vergt veel oefening om te beheersen.

Grumpy

#17 ·
Een deel van de schoonheid van een speciaal gebouwde .44 SPC is dat deze kan worden gebouwd op een middelgroot frame, zoals een GP100 of Blackhawk, en niet het grotere en zwaardere frame vereist dat .44 Mag wel vereist. Het is ook aangenamer om mee te schieten in kortere lopen. Het zorgt gewoon voor een gemakkelijker te dragen pakket dat nog steeds een zeer effectieve lading bevat.

#21 ·
Met moonclip geladen .45 ACP revolvers zie ik geen behoefte aan .44 Special.
Ik denk dat het Bill Jordan was die zei dat er met het bestaan van .44-40 geen behoefte is aan .44 Special!

#23 ·
Met moonclip geladen .45 ACP revolvers, zie ik geen behoefte aan .44 Special.
Ik denk dat het Bill Jordan was die zei dat met het bestaan van .44-40 er geen behoefte is aan .44 Special!
Buds had een flash sale op een paar van deze een paar jaar geleden, het waren in de fabriek geteste en afgevuurde wapens en ik was toevallig online toen ze de site bereikten. Ik heb er een bemachtigd en het is een geweldig wapen. Ik heb de .45LC alleen in de .45ACP geschoten, die de moon clips gebruikt. Ik hield niet van de dunne Ruger MC's, dus ik kocht er een paar TK Customs voor:
Image

Image

#32 ·
Ik heb er hard over nagedacht om een Charter Arms Bull Dog op te pakken, jullie zouden me wel eens overstag kunnen laten gaan.
Ik heb er een van die dingen die papa me jaren geleden kocht.
Hij droeg er vroeger een in zijn zak op het werk voordat hij met pensioen ging.
Geen van beiden had Charter ooit hoog in het vaandel staan, maar voor beperkt gebruik presteerde die kleine revolver best goed.
Ik houd de mijne geladen met slangenkogels.

#30 ·
Ik eindigde met een 44 Special in een Uberti Single Action cowboy gun, zodat ik 44-40 patronen kon herladen in een rechtwandige huls waarvoor ik een carbide matrijs kon gebruiken.

#34 ·
Ik eindigde met een 44 special in een Uberti Single Action cowboy gun, zodat ik 44-40 patronen kon herladen in een rechte hulzen die ik met een carbide matrijs kon gebruiken.
Mijn favoriete Colt Single Action Army was een 44 Special in nikkel met walnoten handgrepen. Geweldig barbecue geweer.

#35 ·
Ik ben ervan overtuigd dat de creatie van de 44 Special niet te wijten was aan "verbeteringen" in rookloze poeders, of echt iets te maken had met rookloze poeders, maar dat S&W een nieuwe patroon creëerde die de klant verplichtte een nieuw pistool te kopen.

Ik heb verschillende artikelen over de 44 Russian. De eerste is een artikel uit april 2002 in het tijdschrift Handloader en een artikel uit augustus 2017 in het tijdschrift Guns Magazine. De eerste volgt de geschiedenis van de 44 Russian uit advertenties en catalogi uit die periode. Als basis gooide de 44 Russian een kogel van 246 grain met 750 fps met 23 grs zwart poeder. Er zijn 235 gr en 255 grain fabriekskogels, 115 grain gallery-ladingen. Standaard rookloze vol vermogen ladingen (ervan uitgaande dat dezelfde snelheid als zwart poeder) en rookloze gallery ladingen werden in 1896 geĂŻntroduceerd. De auteur van 2002 vond de vroegst gepubliceerde snelheden in een Winchester-catalogus uit 1918. De 44 Russian duwde een kogel van 246 grain met 680 fps, de 44 Special met 755 met dezelfde kogel. Het Russische pistool had een loop van zeven inch, de Special een loop van vijf inch. In de Winchester-catalogus van 1954 duwen beide patronen echter dezelfde kogel naar 755 fps.

De 44 Russian-huls is ongeveer een inch lang, de 44 Special een en een achtste inch. Ter vergelijking: de 45 ACP is ongeveer 0,9 inch lang. Er was, en is, voldoende hulscapaciteit in de 44 Russian.

De Russische huls was een Russische militaire patroon, we weten niet waarom ze een kogel van 0,429 kozen, noch de snelheid. Gezien het feit dat we heel weinig inzicht hebben in de militaire vereisten uit die periode, weten we niet of de grootte en snelheid het gevolg waren van een gedetailleerde analyse, of gewoon een versie van "deze is te koud, deze is te heet, maar deze is precies goed". Veel vuurwapenvereisten werden uit de lucht gegrepen (de snelheidsvereiste van 5,56 van 3250 fps en de vereiste om een helm op 500 yards te penetreren zijn voorbeelden) en commerciële patronen worden gemaakt om winst te maken. De commerciële industrie identificeert een flinterdunne prestatiekloof, of creëert de kloof terug om de nieuwe patroon te rechtvaardigen. Een voorbeeld is de 270 Win, wat was Winchesters rechtvaardiging voor de 0,277 kogel ten opzichte van een 308 of 284? Wat we wel weten, is dat de 44 Russian iets meer snelheid had dan andere 44-kaliber zwartkruit pistoolpatronen en een reputatie opbouwde voor nauwkeurigheid. Reclame prees de penetratie van een patroon in hout, de onuitgesproken aanname dat hoe meer houtpenetratie, hoe krachtiger de patroon. En dat gaten in hout een maatstaf waren voor dodelijkheid. Mensen en dieren zijn immers als hout, toch? Tegenwoordig is de gouden standaard met water gevulde melkkannen, omdat mensen en dieren als melkkannen zijn, toch? In de advertentie die ik zag, werden geen snelheidsnummers gegeven, het ging allemaal over het boren van gaten in hout.

Hatcher vermeldt in zijn Textbook of Revolvers 5,5 grains Bullseye pistoolpoeder met een kogel van 246 met 750 fps in een 6 inch 44 Russian loop, maar geeft geen druk. Phillip Sharpe heeft een groot herlaadgedeelte met de 44 Russian, en één lading haalt 1010 fps met een kogel van 200 grain en SR80, een verouderd rookloos poeder.

We weten dat zowel Unique (1898) als Bullseye pistoolpoeder vóór 1900 werden gebruikt Oudste 38 Special Powder nog in gebruik
En beide poeders zijn nog steeds op de markt. In een 44 Russian herlaadartikel, augustus 2022 Handloader, duwt de auteur 246 gr Lyman gegoten kogels naar 955 fps (met een +P in de tabel). Veel 240 gr loden kogels worden naar 850 fps, naar 871 fps geduwd. De historische gegevens tonen aan dat Bullseye kan en deed. Bij het onderzoeken van een artikel uit 2017 duwt de auteur gemakkelijk een 255 lyman 429251 naar 722 fps in een Colt SAA met vijf grs Universal. Universal zou een nauwkeurige kopie van Unique moeten zijn.

Wat ik mis, zijn drukgegevens. Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in degenen die drukberekeningsprogramma's hebben, wat de computer zegt dat de interne druk is die wordt gegenereerd wanneer Bullseye Pistol en Unique worden gebruikt om een kogel van 246 grain naar 755 fps in een 44 Russian huls te duwen. En als de druk kleiner of gelijk is aan de drukken van een standaard 45 ACP-patroon, die in de nieuwe N-frame revolvers werd gekamerd, dan zijn er geen drukzorgen over de 44 Russian en rookloze poeders gerechtvaardigd. Rookloze poeders waren beschikbaar om dezelfde kogel met dezelfde snelheid te duwen als de 44 Special. Natuurlijk kunnen herladers met een grotere huls de kogel sneller duwen, maar herladers waren en zijn geen S&W-klant.

Hoe dan ook, gezien hoe snel de 44 Russian met rookloos poeder kan worden geduwd, geloof ik geen uitspraken dat de 44 Special werd ontwikkeld vanwege rookloze poeders. Ik geloof dat de 44 Special werd ontwikkeld als geplande veroudering van de 44 Russian, aangezien de 44 Special fabriekspatroon de 246 kogel met dezelfde snelheid duwde als de 246 kogel in een 44 Russian patroon bewoog.
Door de markt naar een nieuwe patroon te verplaatsen, heeft S&W honderdduizenden oude revolvers verouderd, waarschijnlijk geld gekregen van munitiebedrijven uit licentieovereenkomsten voor de nieuwe munitie. Dus ik ga beweren dat het voor S&W winstgevender was om een nieuwe patroon te introduceren dan de oude te blijven gebruiken. En alle beweringen dat de overstap nodig was vanwege rookloze poedertechnologie, zijn schijnbaar om de klanten tevreden te houden. Klanten vinden het echt niet leuk om erachter te komen dat veranderingen niets meer zijn dan geplande veroudering die is ontworpen om de productomzet te verhogen.

Ik heb niet naar de productienummers gekeken, maar S&W heeft nooit zoveel 44 Specials gemaakt als 38 Specials, en de 45 Colt-productie moest meer zijn dan de 44 Special. De belangrijkste kenmerken van de 44 Special waren "nauwkeurigheid", aangezien de 45 Colt duidelijk een zwaardere kogel sneller duwde. Maar wat de 44 Special in de publieke belangstelling hield, waren de experimenten van Elmer Keith. Met de pistolen uit zijn tijd kon hij de 44 Special heet laden tot 1200 fps met een kogel van 240 grain. Dit is een zeer krachtige en in een lichtgewicht pistool, hard terugkerende patroon. Natuurlijk kennen we de evolutie van de 44 Magnum in de jaren 1950, die een kogel nog sneller duwde en de enorme vraag naar handkanonnen vervulde, vooral na de Dirty Harry-films.

Overigens begroef de 44 Magnum de 44 Special. Het begroef ook de herintroductie van de M624 44 Special Smith and Wesson in het midden van de jaren tachtig. Destijds had de plaatselijke wapenwinkel S&W M624's in de uitverkoop voor $ 250,00, niemand wilde ze. Een nieuwe M686 kostte $ 276 voor de deur, ik kocht een nieuwe S&W M624, voor de deur, voor $ 259 een maand later. De winkeleigenaar vertelde me dat zijn aankoop van M624's de slechtste zakelijke beslissing was die hij ooit had genomen. Niemand wilde een 44 Special (voor iets minder dan een 44 Magnum-prijs) als je 44 Specials in een 44 Magnum kon schieten. Ik schiet geen 44 Specials in mijn 44 Magnums omdat ik geen loden ringen uit cilinders wil schoonmaken. Een lading van 240 lood met 8,5 grains Unique in een 44 Magnum huls is nauwkeurig en krachtig bij 1000 fps.

Ik ben dol op mijn M24 en M624's, en dat komt omdat ze "nauwkeurig" zijn in mijn handen en omdat ze niet slecht terugstoten. De terugslag is ongeveer hetzelfde als een 158 grain 357 Magnum lading. Ik schiet op stalen gongdoelen of papieren doelen. Ik heb geen 44 Magnum terugslag nodig en wil die ook niet meer. Ik heb de Magnum-fase doorgemaakt, en aangezien ik niet op tijgers of tijger tanks jaagde, heb ik de knal en de terugslag niet nodig.

Image

Image

Image

niet veel verschil tussen deze twee, als ik een 452 250 grain kogel herlaad naar 850 fps, en een .429 240 grain kogel naar 850 fps.

Image

#38 ·
Waarom zou iemand zichzelf beperken door een .44 Special pistool te kopen als een vergelijkbaar geconfigureerde .44 Magnum beschikbaar is om beide te schieten?
Hetzelfde met .38 Special vs. .357.
Ik herinner me die redenering uit de jaren 80.
Ik ben er zeker van dat de 44 Special een uitstekende anti-persoonsronde is. Wetshandhavers droegen .38 Special revolvers, .357 Magnum was zeldzaam omdat het publiek ertegen was. Ik weet zeker dat sommige LEO's N frame pistolen droegen, maar ze zijn groot en zwaar, en ik weet zeker dat ze aan het einde van de dag niet lichter worden. Revolverdragende agenten verdwenen in de jaren 90, dus wie draagt er dan een N frame pistool (357 Mag, 44 Special of 44 Magnum) voor een LEO-baan? De 44 Special en 45 Colt waren beide logisch als de afdeling "Geen magnums" voorschreef, maar toen automatische pistolen met hoge capaciteit de markt overnamen, lijkt de logica te zijn: 17 negen millimeter verslaan zes 44's.