1911Forum banner

Wie maakt de "beste" stalen gebogen hoofdveerspanning voor een Colt 1911A1?

7.7K views 27 replies 14 participants last post by  DesertRat  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik vraag de mening van degenen die er verstand van hebben over welk merk/model het „beste“ zou zijn om de platte hoofdveershuizen van de Colt-fabriek te vervangen die ik op twee oudere Colt 1911A1's heb. Ik ben echt dol op mijn Colts, maar ik ben de platte MSH's zat omdat ze gewoon niet goed aanvoelen in de hand, en er ook niet goed uitzien. De twee Colt 1911A1's waarop ik de hoofdveershuizen wil vervangen, bestaan uit het volgende:

1. Colt 1911A1, Series 70 Combat Government (geblued) die volgens mij uit de jaren 70 komt.
2. Colt 1911A1, Series 70 (geblued) die volgens mij ergens tussen begin 2000 en misschien begin 2010 dateert.

Wat ik zoek, is om de MSH eenvoudig te vervangen door een hoogwaardige, OEM-uitstraling zonder dat er veel handmatig moet worden aangepast, maar met een goede, nauwsluitende pasvorm die er origineel uitziet voor het stuk. Ik zie dat veel klanten op Midway USA opscheppen over het Ed Brown-model dat van hoge kwaliteit is en zonder handmatige aanpassing past en afgewerkt is. Hoe dan ook, ik weet dat er andere fabrikanten zijn (bijv. EGW, Smith & Alexander, enz.), dus ik wil graag zien wat jullie suggereren, gezien de bovenstaande parameters.

Bij voorbaat dank,

~DR

#4 ·
Ik heb een EGW met de lanyard loop op mijn Colt O1991 en het paste zonder enige aanpassing en ziet er geweldig uit. Ik heb een platte ed brown op hetzelfde pistool gehad die ook geen aanpassing vereiste, gewoon de internals verwisseld en de nieuwe erin geschoven. GI-hoofdfederhuizen passen ook prima zonder aanpassing. Ik heb ook Smith en Alexander geprobeerd
Image
en het is de enige die aangepast moest worden.

#5 · (Edited)
Ik heb een EGW met de lus voor het koord op mijn Colt O1991 en het paste zonder enige aanpassing en ziet er geweldig uit. Ik heb een platte ed brown op hetzelfde pistool gehad die ook geen aanpassing vereiste, gewoon de interne onderdelen verwisseld en de nieuwe erin geschoven...
Hé, Fordpuller, je bent gewoon een plaag met die ene, enigszins donkere foto van die MSH! 🤔 Waar zijn de rest van de foto's die de achterkant en de onderkant laten zien??? Lol. 😁

#7 · (Edited)
Ik heb een Ed Brown gebogen behuizing op een Colt '91 geïnstalleerd, en de behuizing is NET iets te lang.
Over het algemeen houd ik van geblokte behuizingen, maar ik geef de voorkeur aan gladde zijranden, zoals bij gekartelde behuizingen.
De S&A behuizing is volledig geblokt, zeer functioneel.
Ik heb een geblokte behuizing met gladde randen, in wat lijkt op Colt-verpakking, maar ik ben sceptisch dat het een Colt-onderdeel is, aangezien ik nog nooit een Colt-pistool met die stijl behuizing heb gezien.
Zoveel pistolen hebben hun fabrieksgebogen behuizingen verwisseld voor platte, er moeten wel laden vol gebogen behuizingen zijn?
Image

#13 · (Edited)
Zoveel wapens hebben hun fabrieksgewelfde behuizingen verwisseld voor platte, er moeten wel laden vol gewelfde behuizingen zijn?
Precies !!! Men zou denken dat het geen probleem zou zijn om een ​​ongerepte, blauwstalen Colt-fabriek MSH te vinden die is verwisseld voor plat. Toch?

Feit is dat ik, zij het onregelmatig, al zo'n 20 jaar op zoek ben naar een en ik heb nog geen enkel voorbeeld gevonden dat ook maar in de buurt komt van een ongerept voorbeeld. Stel je voor.

#8 ·
Hoi mensen,

Ik vraag meningen van degenen die het weten over welk merk / model het "beste" zou zijn om de platte hoofdveershuizen van de Colt-fabriek te vervangen die ik op twee oudere Colt 1911A1's heb. Ik ben echt dol op mijn Colts, maar ik ben de platte MSH's zat omdat ze gewoon niet goed aanvoelen in de hand, en ze zien er ook niet goed uit. De twee Colt 1911A1's waarop ik de hoofdveershuizen wil vervangen, bestaan uit het volgende:

1. Colt 1911A1, Series 70 Combat Government (geblued) die volgens mij uit de jaren 70 komt.
2. Colt 1911A1, Series 70 (geblued) die volgens mij ergens tussen begin 2000 en misschien begin 2010 dateert.

Wat ik zoek is om de MSH eenvoudigweg te vervangen door een hoogwaardige, OEM-uitstraling zonder een heleboel handmatige montage, maar met een goede, nauwsluitende pasvorm die er origineel uitziet voor het stuk. Ik zie dat veel klanten op Midway USA opscheppen over het Ed Brown-model dat een hoogwaardige pasvorm en afwerking heeft zonder handmatige montage. Hoe dan ook, ik weet dat er andere makers zijn (bijv. EGW, Smith & Alexander, enz.), dus ik wil graag zien wat jullie suggereren, gezien de bovenstaande parameters.

Bij voorbaat dank,

~DR
Waarschijnlijk zijn dit beide recente Government Models en werden ze geleverd met de platte MSH. Het is contraproductief om ze '1911A1' te noemen. Meestal kun je Colt GM-onderdelen vinden op ebay. Elke naoorlogse Colt GM of Commander gekartelde MSH zou goed moeten zijn, tenzij je de lus voor de koord wilt.

#11 ·
Waarschijnlijk zijn beide pistolen recente Government Models en werden ze geleverd met de platte MSH. Het is contraproductief om ze '1911A1' te noemen. Meestal kun je Colt Gov Model onderdelen vinden op ebay. Elke naoorlogse Colt GM of Commander gekartelde MSH zou goed moeten zijn, tenzij je de lus voor het koord wilt.
Ik waardeer de info, maar ben een beetje in de war over het "contraproductieve" deel, aangezien ik het verschil weet tussen een 1911 en een 1911A1, en deze twee duidelijk in de laatste categorie zouden vallen.

Maar goed, misschien zien sommigen ze ook niet meer als A1-modellen, maar als iets anders. Eerlijk gezegd, de enige reden dat ik de "A1" aan het einde toevoegde, was om te proberen niet gecorrigeerd te worden op de nomenclatuur. Persoonlijk noem ik ze gewoon 1911's, ongeacht de leeftijd, maar ik probeerde correcter te zijn, of misschien minder fout. Weer gefaald! 😂

Wat betreft het feit dat ze beide recent zijn vervaardigd, dat is er zeker één, maar ik weet zeker dat de andere veel ouder is, omdat ik de oorsprong ervan ken.

Alle aanvullende begeleiding wordt gewaardeerd. ~DR

#9 ·
Ik geef de voorkeur aan platte, maar Ed Brown geeft goede voorbeelden van beide:

Ik hou ook van Numrich:

En als je er toch mee bezig bent, kun je net zo goed een kleine onderdelenset aanschaffen:

#19 ·
Ik zou gedeeltelijke serienummers of foto's moeten zien om te kunnen uitzoeken wat je hebt, maar een Mk IV Series '70 Gov Model werd geleverd met een gewelfde, gekartelde MSH. Om een ​​fabrieks Colt platte behuizing te vervangen, zou een van die uw beste gok zijn.
Technisch gezien wel, maar ik heb ze af en toe met platte behuizingen gezien toen Colt blijkbaar geen gewelfde had. Dit IS Colt, weet je.

#21 · (Edited)
Hoeveel regels <31-51>? omlaag->-<7-9-12-13-?> dwars ben je op zoek? Heb je een foto van het onderdeel? Ik heb wat reserveonderdelen en wat op wapens uit de jaren 40-80. gebouwd met militaire onderdelen. Is dit de vorm? Een lus nodig? Ik heb een vriend die ook in deze onderdelen handelt. Stuur me je nummer per PM en ik zal je in contact brengen. Ik haat het om de tussenpersoon te zijn. Hij belt te lang.📞

#24 ·
Hoeveel regels <31-51>? omlaag->-<7-9-12-13-?> dwars ben je op zoek naar? Heb je een foto van het onderdeel? Ik heb wat reserveonderdelen en wat op wapens uit de jaren 40-80. gebouwd met militaire onderdelen. Is dit de vorm? Een lus nodig? Ik heb een vriend die ook in deze onderdelen handelt. Stuur me een PM met je nummer en ik zal je in contact brengen. Ik haat het om de tussenpersoon te zijn. Hij telefoneert te lang.📞 View attachment 670693
4barrel,

PM verzonden.

#22 ·
Ik heb onlangs een Ed Brown gekregen, en het was totale rommel die niet aan de specificaties voldeed.

Ik heb goede ervaringen gehad met Smith and Alexander en EGW en vaak originele USGI-onderdelen.

#23 ·
Ik heb onlangs een Ed Brown gekregen, en het was totale rommel die niet aan de specificaties voldeed.
Oei, ik vreesde dat dat uiteindelijk zou gebeuren.

Het doet me denken aan de behuizingen die door John Masen worden verkocht. Hoe ze erin geslaagd zijn om decennia lang zaken te doen en onderdelen te verkopen die zo ver buiten de specificaties vallen dat ze onbruikbaar zijn, is mij volkomen onbegrijpelijk. Hoe moeilijk is het tenslotte om een verdomde hoofdveerspanner te maken en de gaten te boren waar ze horen... echt?