1911Forum banner

Je favoriete LGS

2.7K views 41 replies 36 participants last post by  Jason D  
#1 ·
Wat is je favoriete LGS en wat vind je er leuk aan? De mijne is een pandjeshuis dat ook een wapen- en jachtwinkel is. Het is Dewey's Pawn Shop in Greenville, SC. Ik heb helemaal geen band met de winkel. Gewoon een klant van lange tijd. Ze hebben een enorme selectie wapens, zowel nieuw als gebruikt. Geweren, shotguns en handvuurwapens. Omdat het een pandjeshuis is, kopen ze veel wapens en hebben ze meestal een goede selectie gebruikte en vintage handvuurwapens, wat me het meest interesseert. Ze hebben een grote selectie pistolen en revolvers. Hier heb ik net mijn gebruikte, als nieuwe Springfield Armory Range Officer .45 Target gekocht. Het is een van de originele modellen die de naam Range Officer nergens op het wapen heeft staan. Zoals bij elk pandjeshuis krijg je meestal betere deals bij het kopen dan bij het verkopen. Hoewel ik soms wel eens spullen met ze ruil als het iets is dat ik niet meer wil. Ik heb een aantal echt mooie vintage handvuurwapens gekocht, zoals een Browning Hi Power en andere. De Hi Power was bijna nieuwstaat, behalve dat hij een vervangende loop had. We hebben ook een PSA-winkel in Greenville en ze hebben meestal wel wat aanbiedingen voor nieuwe wapens, maar ik vind het leuk om aanbiedingen te krijgen voor gebruikte wapens. Ik kreeg de SA Range Officer voor $675 met koffer en reservemagazijn en zoals ik al zei, het is als een nieuw wapen. Het is een full-service winkel met ook een eigen wapensmid. Als je ooit in Greenville, SC bent, ga dan eens langs, ze zitten aan Augusta Rd.

#4 ·
Mijn twee favoriete en meest bezochte wapenwinkels zijn onlangs gesloten. De verslechterende wapenwetten in deze staat dwongen hen om te heroverwegen of ze open zouden blijven en al die nieuwe BS zouden verdragen.

De eerste was Lowpriceguns in Bellevue. Ze waren mijn favoriete plek voor nieuwe wapens en munitie. De tweede was DJ's Loan & Sport in Bothell, die ongeëvenaard was in het aanbieden van veel coole gebruikte en vintage wapens. Beide plaatsen hebben me veel geld gekost. Nu heb ik in mijn buurt alleen nog een paar overprijsde pro-winkels die lijken te denken dat mensen nog steeds geïnteresseerd zijn in 10-schots Glock 47's.

#20 ·
Mijn twee favoriete en meest bezochte wapenwinkels zijn onlangs gesloten. De verslechterende wapenwetten in deze staat dwongen hen om te heroverwegen open te blijven en al die nieuwe BS te verdragen.

De eerste was Lowpriceguns in Bellevue. Ze waren mijn go-to voor nieuwe wapens en munitie. De tweede was DJ's Loan & Sport in Bothell, die ongeëvenaard was in het voeren van veel coole gebruikte en vintage wapens. Beide plaatsen hebben veel van mijn geld gekost. Nu heb ik in mijn buurt alleen nog een paar overgeprijsde pro-shops die lijken te denken dat mensen nog steeds geïnteresseerd zijn in 10-schots Glock 47's.
Hetzelfde hier op het schiereiland, de goede zoals Boreners en Surplus zijn weg of weg. Overgebleven zijn de likes van Sprotsmans "Nieuw in doos" jongens zonder expertise of interesse in goede oude wapens. Pandjeshuizen handelen niet veel meer in wapens. Bedankt FURG TURD...:mad:

#5 · (Edited)
Powder Room Bozeman MT. Scheels Bismarck ND. Big Shots Lincoln NE. Allen's Gun Shop; Tennessee Gun Country, Clarksville TN. Jim's Guns; Shooters Supply; Warpath Military Collectibles, Fayetteville NC. American Guns & Ammo, Southern Pines NC. Southeastern Armory, Augusta GA. Clark Brothers, Warrenton VA. Sterling Arsenal, Sterling VA. Cabelas, Gainesville VA. Smoky Mountain Guns, Knoxville TN. Shooters, Columbus GA. DFW Range, Dallas TX. Sportsmans Elite, El Paso TX. Tejas Shooting Sports, Odessa TX. Collectors Firearms, Houston TX. Nashville Armory, TN. OldGuns .net, South Jordan, UT. Outpost Armory, Franklin en Murfreesboro, TN.

#6 ·
Hier in de omgeving van Phoenix: Bear Arms (Scottsdale) heeft waarschijnlijk de beste selectie van 1911's in de staat. Wm L Moore (Scottsdale) een van de beste van het land voor high-end shotguns. (die twee zijn mijn favorieten, ik zou de volgorde hebben omgedraaid als dit een shotgun forum was). De lijst uitbreiden: Pistol Parlour (Mesa) is geweldig. Healy (Tempe) is geweldig. AZGuns (Chandler & Scottsdale) geweldig voor transfers. NWA (scottsdale) ook een behoorlijke selectie.

#7 ·
Hier in de omgeving van Phoenix: Bear Arms (Scottsdale) heeft waarschijnlijk de beste selectie van 1911's in de staat. Wm L Moore (Scottsdale) een van de beste in het land voor high-end shotguns. (die twee zijn mijn favorieten, ik zou de volgorde hebben omgedraaid als dit een shotgun forum was). De lijst uitbreiden: Pistol Parlour (Mesa) is geweldig. Healy (Tempe) is geweldig. AZGuns (Chandler & Scottsdale) geweldig voor transfers. NWA (scottsdale) ook een behoorlijke selectie.
Je haalt iets aan dat ik ben vergeten te vermelden. Dewey's rekent nog steeds maar $25 voor een transfer fee. Ik moest onlangs een andere FFL gebruiken voor twee transfers en het kostte me $40 per pistool.

#8 · (Edited)
Mijn zaak is High Caliber Guns in Pass Christian Mississippi. Ik gebruikte Dads Pawn. Dads zijn nu te groot geworden, hebben me ontfriend, gaven niet om me, keken over me heen, vroegen me om een vuurwapen te zien en iemand anders te helpen, zoals je het gewicht kunt wegen als ik rondhang, ze zijn te groot voor me geworden.

High Caliber, wanneer ik de deuren binnenloop, hallo meneer Long, hoe kunnen we u helpen..
Ik kijk gewoon rond, ze zeiden even en halen de eigenaar om me te zien. Hallo meneer Long, ik heb spullen achterin waarvan ik denk dat je het leuk zult vinden om naar de achterkamer te gaan, de kluis te openen toen ik deze gedachten had dat je eerst moest kijken. Meestal waren het dingen als Nighthawk Ranger revolver of 1911 Smith and Wesson performance center revolvers in houten kisten.
Alles in de achterkamer, als ik ze vertel dat ik primers nodig heb, wat voor soort, ze in een zwarte zak stoppen.
De primers kosten ongeveer 75 dollar.

Betaal nooit de volle prijs voor wapens, altijd 50 tot 100 of beter eraf.
Ik zal geen wapen online kopen, ben een keer genaaid, nu in de hand voordat ik koop. Ze hadden een van de 250 gegraveerde model 629 die ik mee naar huis zou hebben genomen, maar domme mensen hadden de cilinder rondgerold en hadden de ring rond de cilinder. Informatie hen niet met de ring eromheen gaat niet met mij mee naar huis.
Alle wapens levenslange garantie van hen.

Ik kan Steven vertellen waarin ik geïnteresseerd was en een telefoontje krijgen dat hij ontving of geen telefoontjes kon krijgen.

#23 ·
De mijne is een combinatie van schietbaan/wapenwinkel. De eigenaren zijn broers, een gepensioneerde agent. Goed personeel. Goede productlijn. Goede prijzen. Redelijk assortiment gebruikte/in consignatie gegeven wapens. Bekwame wapensmid. Barnwood Arms in Ripon, CA.
Ik heb vele jaren in Modesto gewoond en ben zelf vaak bij Barnwood geweest. Eens, een uitstekende winkel. Heeft hij nog steeds de leeuw met volledige lichaamsmontage in de winkel?

#10 · (Edited)
Easily Fuquay Gun in Fuquay Varina, NC. Leuke jongens, fantastische klantenservice, uiterst goed georganiseerd, met een enorme selectie van zowat alles. Gun Shop | Fuquay Varina NC Gun Store Twee voorbeelden, twee verschillende gelegenheden. 1. Ik kwam binnen en wilde een schroefdraadloop voor mijn Glock 43X, ze hadden hem. 2. Een andere spontane actie. Ik wilde Trijicon HD XR-vizieren voor hetzelfde pistool, niet iedereen heeft de slanke vizieren en niet veel mensen hebben de XR's. Dat hadden ze ook... namen het pistool, installeerden ze en ik was in ongeveer 20 minuten de winkel uit.

#12 ·
Easily Fuquay Gun in Fuquay Varina, NC. Nice guys, fantastic customer service, extremely well organized, with a huge selection of just about everything. Gun Shop | Fuquay Varina NC Gun Store

Twee voorbeelden, twee verschillende gelegenheden. 1. Ik kwam binnen en wilde een schroefdraadloop voor mijn Glock 43X, ze hadden hem. 2. Een ander spontaan bezoek. Ik wilde Trijicon HD XR-vizieren voor hetzelfde pistool, niet iedereen heeft de smalle vizieren en niet veel mensen hebben de XR's. Die hadden ze ook... namen het pistool, installeerden ze en ik was in ongeveer 20 minuten de winkel uit.
Ik heb een paar wapens van hen gekocht via Gunbroker. Altijd geweldige service, concurrerende/superieure prijzen.

#11 ·
Wat is je favoriete LGS en wat vind je er leuk aan? De mijne is een pandjeshuis dat ook een wapen- en jachtwinkel is. Het is Dewey's Pawn Shop in Greenville, SC. Ik heb helemaal geen band met de winkel. Gewoon een klant van lange tijd. Ze hebben een enorme selectie wapens, zowel nieuw als gebruikt. Geweren, jachtgeweren en handvuurwapens. Een pandjeshuis zijn betekent dat ze veel wapens kopen en meestal een goede selectie gebruikte en vintage handvuurwapens hebben, wat me het meest interesseert. Ze hebben een grote selectie pistolen en revolvers. Hier heb ik net mijn gebruikte, als nieuwe Springfield Armory Range Officer .45 Target gekocht. Het is een van de originele modellen die de naam Range Officer nergens op het wapen heeft staan. Zoals bij elk pandjeshuis krijg je meestal betere deals bij het kopen dan bij het verkopen. Hoewel ik soms wel spullen met ze ruil als het iets is dat ik niet meer wil. Ik heb een aantal echt mooie vintage handvuurwapens gekocht, zoals een Browning Hi Power en andere. De Hi Power was zo goed als nieuw, behalve dat hij een vervangende loop had. We hebben ook een PSA-winkel in Greenville en ze hebben meestal wel wat aanbiedingen voor nieuwe wapens, maar ik vind het leuk om deals te krijgen op gebruikte wapens. Ik kreeg de SA Range Officer voor $675 met koffer en reservemagazijn en zoals ik al zei, het is als een nieuw wapen. Het is een full-service winkel met ook een eigen wapensmid.
Als je ooit in Greenville, SC bent, ga dan eens langs, ze zitten aan Augusta Rd.
Ik ben opgegroeid in Greenville :). Zal ze de volgende keer dat ik in de stad ben bekijken.

#16 ·
Mijn favoriete wapenwinkel is Elite Arms in Springfield, Missouri. De winkel binnenstappen is als naar de bar in "Cheers" gaan. Een plek waar iedereen je naam kent. :) De eigenaar en de jongens die daar werken zijn deskundig, eerlijk en innemend. Ik heb bij hen gekocht, verkocht en transfers gedaan. Er zijn veel anderen in de stad, maar Elite krijgt al mijn zaken.

#17 ·
Ik koop bij Daves, hij is een man van de handdruk, hoewel hij ook wat nieuws verkoopt en een dealer is van Browning, Tika enzovoort. Daves' sterke punt zijn gebruikte en in consignatie van Remington nylon 66 tot John Dickson ronde actie. Hij verkoopt geen reparaties, wandhangers of uitgeschoten lopen. Hij zal je zelfs onder bepaalde omstandigheden een pistool met fabrieksammunitie laten meenemen en het uitproberen. Hij doet geen internetverkoop.

#18 ·
Als u in de omgeving van Charlotte, NC (met name Matthews) bent, wilt u misschien Beltway Gun and Pawn bekijken. Wanneer u de deur binnenstapt, ziet het eruit als een typische pandjeshuis, maar als u een klein stukje verder loopt, wordt de wapenselectie zichtbaar. De selectie, met name hoogwaardige Colts en S&W's, is verbazingwekkend, samen met andere hoogwaardige handvuurwapens. De eigenaar is meermaals voorzitter van de Colt Collectors Association en tal van medewerkers zijn ook actieve leden van de CCA en andere schiet-/verzamelaarsorganisaties. SCCWP, ik ken Dewey's al geruime tijd als een kwaliteitswapenwinkel.

#21 · (Edited)
Mijn favoriete wapenwinkel was in de volgende grote stad, 30 mijl verderop. Ik woonde destijds op 12 mijl afstand. Een goede vriend stelde me voor aan de eigenaar en ik werd een vaste klant. Die man gaf ons altijd heel goede deals voor wapens. Ik gaf altijd de voorkeur aan gloednieuwe wapens en hij gaf me zelfs een paar hele goede deals daarvoor. Toen de Colt Delta Elite 10mm voor het eerst beschikbaar kwam, kochten mijn beste vriend en ik gloednieuwe exemplaren van hem en namen ze mee naar zijn huis om ze schoon te maken voordat we naar de schietbaan gingen om ze te testen. Beide gloednieuwe Colts in de doos waren defect. Beide duimveiligheden zaten vast en bewogen niet. Ik brak de buis aan de zijkant van de mijne af toen ik probeerde de duimveiligheid te activeren. We brachten ze allebei terug naar de wapenwinkel en de eigenaar gaf ons ons geld terug.

De enige problemen met die winkel waren 1) hij was gelegen in de slechte kant van de stad 2) BATF (lang voordat ze de E toevoegden) probeerde hem jarenlang constant te sluiten. Ze sloten hem uiteindelijk tijdelijk voor een paar maanden toen ze zijn FFL opschortten. Ik weet de details niet van waar ze zich op concentreerden. Maar hij heropende. 3) er was een incident waarbij zijn vader (oude man die daar ook werkte) per ongeluk zichzelf neerschoot en op het terrein overleed. We hoorden geruchten dat het misschien geen ongeluk was, maar dat waren ongegronde geruchten. Dus, ik weet het niet.

Hij voegde uiteindelijk een indoor schietbaan toe, maar liet hem nooit certificeren om hem te openen. Uiteindelijk sloot de winkel en ik heb de eigenaar nooit meer gezien. Voor echt goede deals was dat de beste en enige wapenwinkel die ik regelmatig bezocht. Het is ongeveer 25 jaar geleden dat ik in een wapenwinkel ben geweest om wapens te kopen. Ofwel de selectie is te klein of hun prijzen zijn veel te hoog. Ik koop al mijn wapens online en gebruik een nabijgelegen pandjeshuis voor de overdrachten.

#22 ·
Whitetail outfitters in Christiansburg VA ziet het meeste van mijn zaken.

• Like
Reactions: mdell49 and SCCWP
#24 ·
Toen ik in Ca. woonde, was mijn favoriete winkel Herb Bauer in Fresno. Geweldige winkel, enorme selectie van Weatherby, Beretta, Browning en Sako. Gebruikte wapenselectie die altijd interessante items had. Grote selectie messen en herlaadcomponenten. Het dichtstbijzijnde dat ik heb gevonden sinds ik naar Oklahoma verhuisde, is Sports World Hunting Headquarters in Tulsa.

#25 ·
Net een wapenwinkel in Kentucky gelezen. Klant doodgeschoten en overleden door een andere klant die een vuurwapen hanteerde.
Wat is het eerste dat je doet als je naar vuurwapens kijkt die je net hebt gekregen? Ik weet dat mijn lokale wapenwinkel het eerst controleert om er zeker van te zijn dat het is ontladen. Toch controleer ik het zelf nog steeds, met de loop naar beneden gericht.

#26 ·
Er zijn er twee in de buurt van SF. Eén is erg druk en houdt zich bezig met hoge drukverkoop om naar de volgende persoon te gaan. Ze laten je niet nadenken over het pistool, het aanraken, enz. - tenzij je een aantrekkelijke vrouw bent. Dan besteden ze alle tijd van de wereld aan hen.

De andere is een goede winkel. Ze zijn vriendelijk, deskundig en laten je kijken. Prijzen zijn SF-prijzen, dus er zijn maar heel weinig deals. Glocks zijn in beide winkels niet al te duur, maar je gaat MSRP+ betalen voor een goede revolver.

#28 ·
Ik heb niet echt een "favoriet" in die zin dat het de enige is waar ik winkel.
Er zijn er 3 binnen 20 minuten rijden die ik vaak bezoek (ongeveer een keer per week).
Brandenburg Guns in Brandenburg, KY (daar heb ik mijn Rock Island 10mm 1911 gekocht).
Knob Creek range & gun shop (wie heeft er nog niet van de Knob Creek Machine Gun Shoot gehoord?)
Sportsman Rod & Gun in Elizabethtown, KY (mijn favoriete plek voor herlaadbenodigdheden).
Ik vind KyGunCo in Bardstown leuk, maar dat is een uur rijden. Enorme plek met een uitstekende selectie van welk vuurwapen je maar wilt.

• Like
Reactions: SCCWP
#29 ·
Ik heb niet echt een "favoriet" in de zin dat het de enige is waar ik winkel.
Er zijn er 3 binnen 20 minuten rijden die ik vaak bezoek (ongeveer een keer per week).
Brandenburg Guns in Brandenburg, KY (daar heb ik mijn Rock Island 10mm 1911 gekocht).
Knob Creek range & gun shop (wie heeft nog niet van de Knob Creek Machine Gun Shoot gehoord?)
Sportsman Rod & Gun in Elizabethtown, KY (mijn favoriete plek voor herlaadbenodigdheden).
Ik vind KyGunCo in Bardstown leuk, maar dat is een uur rijden. Enorme plek met een uitstekende selectie van welk vuurwapen je maar wilt.
Ik heb twee wapens online gekocht bij KYGUNCO. Eén met hun afbetalingsplan. Ik zou hun winkel graag willen zien.

#31 ·
De drie belangrijkste wapenwinkels in mijn stad hebben de 'big box'-mentaliteit; verkopen voor de detailhandel, geen deals en weinig werknemers die het verschil kennen tussen s/bonen en pindakaas.

Een van de winkels, een 'big box'; Academy.

Als je je gedraagt alsof je niets weet, proberen de ninja's achter de balie een Glock in je keel te duwen.

Daarom koop ik nu alles online en gebruik ik een kleine pandjeswinkel net buiten de stad voor transfers van $20.

Ja, de goede oude tijd van persoonlijke 'Mom and Pop'-winkels waar het een genot was om rond te hangen, is in mijn omgeving allemaal verdwenen.

#32 ·
Als je John Taffin leest, verwijst hij in zijn artikelen vaak naar "Buckhorn", en ik ben ongeveer twee mijl van hen verwijderd.
Ik veronderstel dat ze mijn favoriet zijn omdat ze dichtbij zijn, ik stop er graag om de paar weken en "winkel", maar behalve het laten controleren van de headspace op een gesportiseerde Mauser, heb ik geen zaken met hen gedaan.